Modern Talking
Magyar Narancs, 2001. szeptember 27.
Olvasói levelek
Magyar Narancs, 2001. november 1.
Dr. Hende Csaba politikai államtitkár személyeskedéstől sem mentes véleménye (Kell-e törvénnyel védeni a magyar nyelvet?) csak tárgyszerű választ érdemel.
Államtitkári állítás: "Sajtótermékek idegen nyelvű részeiben, mellékletében és különkiadásaiban lehet idegen nyelvű reklámot közzétenni anélkül, hogy azt magyarul is meg kellene jelentetni."
Válasz: Igaz, de a Mancs újságírója erről nem kérdezett, én erről nem beszéltem, a HVG magyar nyelvű hetilap.
Államtitkári állítás: "Az álláshirdetés pedig teljesen kívül esik a törvény hatályán; az ugyanis nem gazdasági reklám."
Válasz: Az 1997. évi LVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenységről, 2. § (g): "Gazdasági reklám: olyan tájékoztatás, amely termék, szolgáltatás, ingatlan, jog és kötelezettség (a továbbiakban: áru) értékesítését vagy más módon történő igénybevételét és a vállalkozás nevének, megjelölésének, tevékenységének népszerűsítését, továbbá áru vagy árujelző megismertetését mozdítja elő (a továbbiakban: reklám)." (Kiemelés tőlem - B. M.)
Eddig semmilyen olyan ismeret nem került a birtokunkba, amely szerint a fenti meghatározást korlátozták volna. Ha tévednék, kérem az államtitkár urat, hivatalosan adjon állásfoglalást, hogy az álláshirdetés nem része a gazdasági reklámnak. Ebben az esetben ugyanis meglehetősen nagy játéktér adódna a törvény kijátszására. Sokan köszönettel vennék.
Breitner
Miklós
HVG Kiadó Rt.
kereskedelmi igazgató